شهید نظام حسین بر فرزند غلام شاه  در نهم تیر 1316 در روستای گشت شهرستان زابل به دنیا آمد؛ وی تحصیلات خود را تا ششم ابتدایی ادامه داد و برای خدمت به انقلاب اسلامی ایران وارد ژاندارمری می شود؛ این شهید بزرگوار سرانجام در بیست و هفتم اردیبهشت 1360 بر اثر درگیری با اشرار به شهاد می رسد.

در ادامه بخشی از وصیت نامه این شهید بزرگوار را مطالعه می کنیم:

من به عنوان یک مسلمان و سرباز اسلام خدمت به نظام جمهوری اسلامی را برای خود وظیفه دانستم و اگر سسعادت مرا یاری کرد و در راه حق شهید شدم بعد از شهادتم به فرزندانم بگویید گمان نکنند به اجبار پا به میدان جهاد نهادم و ناخواسته شهید شدم.

من مانند تشنه ای که به ناگاه پس از جستجوی بسیار به آب می رسد و چون مجنونی گه پس از سال ها فراق لیلی را می یابدمرگ را سرخ در آغوش کشیدم از شما بیاموزید و به آنان بگویید در زندگی هیچ گاه خدا از یاد نبرند و در مشکلات صبور و بردبار باشند و هر گز در مقابل ظالمان و دشمنان اسلام سر تسلیم فرود نیاورند.

قرآن را بیاموزید و نماز را به وقت به جا آورید و از همه مهمتر درس های خود را به خوبی بخوانید تا فردی مفید برای خود و کشورتان باشید.

از جوانان عزیز به ویژه فرزندانم می خواهم که در مقابل تهاجم فرهنگی ابر قدرت های شرثی و غربی هوشیار باشند که طعمه اصلی آنان جوانان هستند اما نمی دانند که جوانان ایران اسلامی ما روز به روز بیدارتر و هوشیار تر می شوند و فرمایشات رهبر عزیز خویش را با جان و دل می پذیرند.

اعتیاد نیز یکی از راه های فاسد کردن جوانان می باشد که باید برای خشکاندن ریشه های این دیو بکوشیم تا کشوری عاری از اعتیاد داشته باشیم.